squat

Zo krijg je strakke billen.

De squat is een van de populairste oefeningen om je billen te trainen. Maar je moet de oefening wel op de juiste manier uitvoeren om resultaat te kunnen zien en blessures te voorkomen. Wij geven je 7 tips hoe je de perfecte squat uitvoert.

1. Houd je dijen parallel aan de vloer

Als je niet diep genoeg door je knieën gaat, train je je bil- en beenspieren niet goed genoeg. Een tip om dit te voorkomen is om je dijen parallel aan de vloer te houden. Zo gebruik je alle betrokken spieren.

2. Laat je knieën niet verder gaan dan je tenen

Te ver naar voren buigen is niet goed voor je lichaam en voor je work-out.

3. Houd je rug recht

Wanneer je squat, heb je soms de neiging om naar voren te leunen en je rug te buigen. Dit is niet goed voor de uitvoering van je squat. Houd je rug dus recht.

4. Laat je gewicht zakken in je hielen

Til niet je hakken op tijdens het squatten. Dat zorgt voor een grotere belasting van je knieën en gewrichten.

5. Blijf gefocust

Door om je heen te kijken, staat je rugwervel niet meer in een sterke positie. Laat je blik dus niet afdwalen en blijf naar voren kijken.

6. Zet je voeten recht onder je heupen neer

Zo heb je de beste ondergrond voor je squat.

7. Span je buikspieren aan

Hoe meer spieren je gebruikt, hoe meer kracht je hebt. Negeer je buikspieren dus niet en span ze aan wanneer je naar beneden zakt.

Ben je nog geen lid? Schrijf je dan nu in voor een gratis proefweek en kom lekker meedoen, LET’S GO!