10 makkelijke tips om blijvend af te vallen

10 MAKKELIJKE TIPS OM BLIJVEND AF TE VALLEN.

Afvallen, een strakke buik of een slanker lijf; daar moet je voor werken. Maar met een kleine investering kun je snel veel bereiken. Met de juiste tips en intrinsieke motivatie gaat het je sowieso lukken! Kijk maar eens in de spiegel en bedenk dat dat jouw lijf is. Dat betekent dat JIJ degene bent die er iets aan kan veranderen! De volgende tips kunnen je helpen.

1. STEL HAALBARE DOELEN

Waarschijnlijk heb je een doel voor ogen. Maar dat doel kan ver weg lijken. Begin met een haalbare kortetermijndoelstelling. Hoeveel kilo’s wil je kwijt zijn in één maand? En hoeveel in drie maanden? Hoe wil je je voelen over twee maanden op een schaal van 1 tot 10? En hoe voel je je nu? Maak je doelen concreet, meetbaar en haalbaar.

2. HOUD JE DOELSTELLING VOOR OGEN.

Je zult altijd momenten ervaren waarop je wat minder gemotiveerd bent of het even niet meer ziet zitten. Bedenk van te voren hoe je dit gevoel kan tackelen. Misschien helpt het om je zomerjurkje waar je graag in wilt passen straks in je kamer op te hangen. Of hang een quote op de koelkast die jou motiveert. Blijf jezelf herinneren waarom je bent gestart.

3. ZOEK EEN BUDDY!

Samen sta je sterker dan alleen. Op momenten dat je even geen zin hebt kan een buddy je over de drempel heen helpen. Daarnaast kan er een competitiedrang ontstaan die ervoor zorgt dat je nog harder gaat werken!

4. BEDENK HOE JE JE VOELT ALS JE STOPT.

Ai. Schuldgevoel, irritatie naar jezelf.. Niet fijn. Even doorzetten kost misschien moeite, maar minder moeite dan leven met het gevoel dat je krijgt als je stopt.

5. 70% IS VOEDING

Misschien heb je inmiddels je sportflow gevonden. Maar wist je dat sporten maar een kleine bijdrage levert aan het behalen van je doelen met betrekking tot afvallen? Ze zeggen niet voor niks abs are made in the kitchen. Bekijk hier onze blog over de beste voedingstips als je gaat bootcampen!

6. 80/20

Nu we toch met cijfertjes bezig zijn hierbij onze gouden tip. Leef volgens de 80/20 regel. Dit betekent dat je 80% van de tijd gezond leeft, op je voeding let, je sport en voldoende water drinkt voldoende. 20% van je tijd laat je dit los. Je geniet gewoon lekker, drinkt een wijntje en neemt wel dat stukje cake bij de koffie. Op deze manier is het makkelijk(er) vol te houden.

7. STRALEND FALEN

Jezelf afstraffen wanneer je ‘’hebt gefaald’’ heeft geen zin. Focus je op het positieve. Het is even niet gelukt, maar bekijk hoe je ervoor kunt zorgen dat het de volgende keer wel lukt? Dat je niet in diezelfde valkuil stapt? Op deze manier mag je stralend falen. Want je kunt alleen succesvol zijn, als je ook af en toe fouten maakt.

8. NIET ZO NUILEN..

Ondanks alle tips, tricks, motivatie, gezonde hapjes en ga zo maar door zijn er momenten waarop je het moeilijk hebt. En dat mag ook zeker. Maar soms is het ook gewoon tijd voor actie. Geef jezelf een schop onder je kont, je doet dit voor jezelf! KOM OP! Even doorzetten en ga ervoor!

9. GA BOOTCAMPEN

Bootcamp is een effectieve sport om snel af te vallen, omdat je krachttraining combineert met cardio in een intervaltraining. Wist je dat bootcamp uit Amerika komt, waar het als training werd gebruikt om soldaten snel in conditie te brengen? Als je 1 tot 3 keer per week bootcampt zul je snel resultaat boeken! Tijdens één uurtje bootcamp verbrand je al gauw 600-800 calorieën. En te weinig tijd is geen excuus, een uurtje bootcamp is maar 4% van je dag! Doe je een keertje mee?

10. STOK ACHTER DE DEUR NODIG?

Tijdens onze 12 weeks!-programma’s word jij gecoacht in het stellen en behalen van je doelen. In 12 weken ga jij, samen met ons, op zoek naar een levensstijl die bij je past. Geen specifiek dieet dat je 24/7 vol moet houden maar tips en coaching die jou helpen bij het bereiken en vasthouden van je doelen! Klik hier voor meer informatie.

Enough said, time for some action. Tot bij de bootcamp! LET’S GO!